Utbytesboxar och fakturor

Netatonce har problem med att få tillbaka felanmälda trasiga routrar när de skickar ut nya ersättningsroutrar.

Netatonce meddelar:

Gällande rutiner för utbyte av utrustning är sedan 3 veckor tillbaka (1 sept) följande:
1. Vi skickar ny utrustning innehållandes ett informationsdokument och en fraktsedel för retur av den gamla utrustningen.
2. Om den gamla utrustningen inte inkommit till oss inom 3 veckor fakturerar vi kunden för den nya utrustningen.
3. Om utrustningen inkommer efter att denna faktura skapats, så krediteras denna faktura.
Observera att om kunden själv förstört sin utrustning kommer den nya utrustningen att faktureras oavsett.

Har du problem med din router skall du alltid anmäla detta till Netatonce, som äger routern. De kan hjälpa dig att få igång den, eller skicka ut en ny om den inte går att laga över telefon.

Om du inte har Gruppanslutningsavtalet har du fått köpa boxen kontant eller på avbetalning. Om den går sönder blir det ett garantiärende mot Netatonce.