Dåliga boxar – ett internationellt problem!

Intressant helgläsning för de av er som tycker Sappa är värdelösa och Netatonce värsta leverantören som finns.
Alla kan råka ut för problem, hur det hanteras beror på kundtjänsten. Jag brukar säga att man ska välja tjänsteleverantör efter hur bra deras kundtjänst är.
Nedan en länk till en diskussion som inte handlar någonting om vare sig Sappa eller Netatonce, men ger en bild av hur marknaden i Sverige ser ut idag, främst avseende IPTV.
 
 
Varför är många ”boxar” så dåliga då? Jo, det är vårt egna fel! Vi vill inte betala 5-6000 för en fantastiskt bra box som är snabb och aldrig hänger sig. Helst ska den vara gratis (inget är gratis- man betalar på något sätt) eller kosta ett par 100-lappar som mest. Sedan ska den kunna ”allt”, för vi vill ju inte ha flera boxar, de är fula! Det är en helt omöjlig ekvation som boxtillverkarna tyvärr försöker lösa ändå. Med katastrofalt resultat…
 
Det här är inget försvarstal utan jag vill bara delge insikten att alla slåss med samma problem. Sedan är det också så, att de som har problem gärna skriver och klagar, medan den stora massan, som inte har problem, inte skriver någonting, för de vet ju inte om att någon annan har problem. De tittar på TV istället för att hänga på forum för TV-problem!
 
God helg!